Regulamin Krajowej Komisji Rewizyjnej
Regulamin Krajowej Komisji Rewizyjnej
Skład Krajowej Komisji Rewizyjnej
1. Władysław Rawski - Przewodniczący
2. Maciej Janecki - Zastępca Przewodniczącego
3. Tadeusz Kanas - Sekretarz
4. Hanna Kołodziej - Członek
5. Wiesław Malarczyk - Członek
Regulamin
Regulamin
KRAJOWEJ KOMISJI REWIZYJNEJ
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP
§ 1
Regulamin określa zakres i tryb działania Krajowej Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP (SITK), zwanej dalej KKR.
§ 2
1. KKR składa się z pięciu członków i dwóch zastępców wybranych przez XXXIII ZZD
SITK RP w dniu 21 maja 2022 r.
2. Członkowie i zastępcy członków KKR nie mogą:
1) pełnić innych funkcji we władzach krajowych SITK,
2) pozostawać z członkami Zarządu Krajowego w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej.
3. Członkami i zastępcami członków KKR nie mogą być osoby skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
§ 3
1. Kadencja KKR trwa cztery lata.
2. Posiedzenia KKR powinny odbywać się co najmniej dwa razy w roku.
§ 4
Pierwsze posiedzenie KKR zwołuje Przewodniczący Zwyczajnego Zjazdu Delegatów SITK RP, na którym dokonano wyboru jej składu. Na tym posiedzeniu KKR wybiera ze swego grona przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego i sekretarza.
§ 5
Pracą KKR kieruje przewodniczący. Przewodniczący zwołuje posiedzenia oraz przydziela zadania do wykonania poszczególnym członkom Komisji.
§ 6
Projekt protokołu posiedzenia KKR sporządza sekretarz i przesyła wszystkim członkom Komisji celem zapoznania się oraz zgłoszenia swoich uwag i uzupełnień. Po zredagowaniu treści z uwzględnieniem zgłoszonych uwag i podpisaniu przez przewodniczącego, sekretarz przekazuje niezwłocznie protokół do Biura Zarządu Krajowego. Kopie protokołu Biuro rozsyła członkom KKR, a oryginał protokołu wraz z innymi aktami KKR przechowuje się w Biurze Zarządu Krajowego.
§ 7
1. W razie nieobecności przewodniczącego, jego prawa i obowiązki na ten okres przejmuje zastępca przewodniczącego.
2. W razie ustąpienia przewodniczącego w okresie trwania kadencji, jego funkcję przejmuje zastępca przewodniczącego, a na najbliższym posiedzeniu KKR wybiera spośród swego składu nowego zastępcę przewodniczącego.
3. W przypadku ustąpienia członka KKR w czasie trwania kadencji, jej skład uzupełnia się osobą wybraną na zastępcę członka, wg kolejności uzyskanych głosów.
§ 8
Stanowiska i decyzje KKR wyrażane są w formie uchwał podejmowanych w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej trzech osób, w tym przewodniczącego lub jego zastępcy. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego. Głosowanie może być przeprowadzone w formie elektronicznej.
§ 9
Do zadań i kompetencji KKR należy:
1. prowadzenie kontroli i ocena działalności Zarządu Krajowego;
2. zgłaszanie na posiedzeniach Zarządu Krajowego uwag i wniosków w sprawie jego działalności;
3. zatwierdzanie rocznego sprawozdania z działalności i bilansu Zarządu Krajowego;
4. składanie na Zwyczajnym Zjeździe Delegatów sprawozdania ze swojej działalności oraz przedstawianie wniosków w przedmiocie absolutorium dla ustępującego Zarządu Krajowego;
5. wnioskowanie do Zarządu Krajowego o zwołanie Nadzwyczajnego Zjazdu Delegatów w przypadku podejmowania przez niego działań sprzecznych z celami Stowarzyszenia, postanowieniami statutu, obowiązującymi przepisami i zaleceniami KKR;
6. wnioskowanie do Prezesa SITK o zwołanie posiedzenia Zarządu Krajowego z podaniem porządku obrad (posiedzenie to powinno się odbyć w ciągu 14 dni);
7. wskazanie swojego przedstawiciela do reprezentowania Stowarzyszenia przy zawieraniu umów pomiędzy SITK a członkami Zarządu Krajowego oraz w sporach z nimi;
8. przewodniczący lub wyznaczony przez niego członek KKR ma prawo udziału w posiedzeniach Zarządu Krajowego oraz zespołów roboczych, z głosem doradczym;
9. przewodniczący KKR wchodzi w skład Rady Krajowej SITK RP z głosem stanowiącym w przypadku niemożności uczestniczenia w zebraniach Rady Krajowej przewodniczącego, zastąpić go może zastępca przewodniczącego lub inny członek KKR wyznaczony przez przewodniczącego Komisji;
10. KKR może:
- powoływać rzeczoznawców celem zasięgnięcia opinii w sprawach wymagających
oceny specjalistów, np. prawidłowości opracowania bilansu, obliczania podatków itp.,
- inicjować niezbędne szkolenia dla członków KKR i przewodniczących oddziałowych komisji rewizyjnych,
- organizować spotkania konsultacyjne z przewodniczącymi oddziałowych komisji rewizyjnych w celu wymiany doświadczeń.
Wydatki z tym związane pokrywa Zarząd Krajowy.
11. zastępcy członków KKR mogą uczestniczyć w posiedzeniach KKR, bez prawa głosu.
§ 10
1. Bieżącą ocenę działalności Zarządu Krajowego, KKR realizuje poprzez: kontrolę dokumentów z jego pracy, udział przewodniczącego lub wyznaczonego przez niego członka w posiedzeniach Zarządu Krajowego z głosem doradczym oraz Rady Krajowe i zespołów roboczych z głosem stanowiącym.
2. Treść uwag i wniosków zgłaszanych przez przewodniczącego KKR na posiedzeniach Zarządu Krajowego i Rady Krajowej a dotyczących bardzo ważnych i problemowych spraw, np. zmiany struktur Stowarzyszenia, likwidacji oddziałów, czy podejmowania znacznych zobowiązań finansowych, podlega akceptacji KKR.
3. Członek KKR wskazany do reprezentowania SITK RP przy zawieraniu umów pomiędzy Stowarzyszeniem a członkiem Zarządu Krajowego oraz w sporach z nim, na bieżąco informuje KKR i zasięga jej opinii o wniesionej sprawie.
5. Dokumenty finansowe powinny być kontrolowane przy udziale co najmniej dwóch członków KKR.
6. Wyniki kontroli należy przedstawić w formie protokołu, podpisanego przez kontrolujących oraz osobę udostępniającą kontrolowane dokumenty. W razie potrzeby członkowie KKR mogą od kontrolowanych żądać wyjaśnień i przyjąć je do prototokołu
§ 11
1. KKR po przeprowadzonej kontroli i ocenie prawidłowości rocznego sprawozdania z działalności Zarządu Krajowego i sporządzonego bilansu za rok ubiegły, podejmuje decyzje w sprawie ich zatwierdzenia.
2. Sprawozdanie z działalności KKR za okres kadencji wraz z wnioskami dotyczącymi działalności Zarządu Krajowego, na posiedzenie Komisji przygotowuje jej przewodniczący. Sprawozdanie po zaakceptowaniu przez KKR przedstawiane jest na Zwyczajnym Zjeździe Delegatów przez przewodniczącego wraz z wnioskiem w przedmiocie absolutorium dla ustępującego Zarządu Krajowego.
***
Niniejszy Regulamin został zatwierdzony przez KKR SITK RP Uchwałą Nr 5/2022-2026
z dnia 14 listopada 2022 r.