REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO WYDAWNICTW SITK RP Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
§ 1.
Postanowienia ogólne
1.
Wydawnictwa SITK RP
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie oświadcza, że
niniejszy regulamin opisuje warunki sprzedaży Towarów oferowanych przez Wydawnictwo
SITK RP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie oraz
udzielania licencji na udostępnione treści cyfrowe oraz inne usługi świadczone
przez Spółkę. Jednocześnie Wydawnictwo SITK RP Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie oświadcza, że celem niniejszego
regulaminu nie jest ograniczanie jakichkolwiek praw konsumentów.
2.
Korzystanie ze
sklepu internetowego jest dobrowolne, podobnie jak udzielanie danych osobowych
w związku z wykonaniem umowy sprzedaży lub też udzieleniem licencji.
3.
Warunkiem zwarcia
Umowy Sprzedaży, Umowy Licencyjnej oraz świadczenia Usług przez SITK RP jest
zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta niniejszego Regulaminu.
4.
Złożenie przez Klienta
Zamówienia poczytuje się za złożenie oferty. Do zawarcia Umowy Sprzedaży lub
Umowy Licencyjnej lub świadczenia Usług dochodzi w momencie przesłania
Klientowi oświadczenia SITK RP o przyjęciu oferty.
5.
Wszelkie informacje
zawarte w Sklepie Internetowym nie stanowią oferty lecz jedynie zaproszenie do
zawarcia umowy.
6.
Domniemywa się, że
osoba składająca Zamówienie jest uprawniona do reprezentowania Klienta,
składania w jego imieniu oświadczeń woli prowadzących do zawarcia Umowy
Sprzedaży, Umowy Licencyjnej lub świadczenia Usług.
7.
Zawarte w niniejszym Regulaminie
postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się dla umów zawartych również do
Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona
dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Definicje
1.
Zawarte w niniejszym
Regulaminie określenia otrzymują następujące znaczenie:
1.1.
SITK RP – nazwa skrócona
Wydawnictwa SITK RP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
Warszawie, ul. Świętokrzyska 14 A, lok. 150, wpisana do KRS pod nr 0000931203, REGON:
520385724, NIP: 5252883467, Kapitał zakładowy 200.000,00 zł.
1.2.
Cena – kwota jaką
obowiązany jest zapłacić Klient SITK RP za zakupiony Towar lub udzieloną
licencję. Cena wyrażona jest zawsze w kwocie brutto zawierającej podatek VAT.
Cena nie uwzględnia kosztów dostarczenia Towaru.
1.3.
Czasopismo - jest
druk periodyczny ukazujący się nie częściej niż raz w tygodniu, a nie rzadziej
niż raz w roku.
1.4.
Dni robocze –
oznacza dni od poniedziałku do piątku z wyłączaniem dni ustawowo wolnych od
pracy oraz sobót.
1.5.
E-book – jest to
elektroniczna wersja Książki.
1.6.
E-czasopismo – jest
to Czasopismo w formacie elektronicznym.
1.7.
E-artykuł – udzielenie
licencji na korzystanie z wybranego przez Klienta fragmentu e-czasopisma lub
e-booka.
1.8.
Formularz
rejestracji – wyodrębniona funkcjonalnie część Sklepu Internetowego umożliwiająca
założenie Konta.
1.9.
Formularz – wyodrębniona
funkcjonalnie część Sklepu Internetowego umożliwiająca złożenie zamówienia i
zawarcie Umowy Sprzedaży lub Umowy Licencyjnej.
1.10. Klient – jest to osoba fizyczna posiadająca pełną
zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy
powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność
do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną,
która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży lub Umowę Licencyjną
ewentualnie inną Umowę.
1.11. Konto - Usługa
Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta
zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym SITK RP, w którym gromadzone są
dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach
w Sklepie Internetowym.
1.12. Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z SITK
RP czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z
jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
1.13. Książka – utwór, zapis myśli ludzkiej, raczej obszerny, w
postaci publikacji wielostronicowej o określonej liczbie stron, o charakterze
trwałym.
1.14. Prenumerata – jest to umowa na podstawie której Klient
uzyskuje prawo do otrzymywania czasopism lub e-czasopism przez czas określony w
umowie.
1.15. Promocja – wszelkie działania SITK RP zmierzające do zwiększenia
ilości sprzedaży lub świadczenia usług. Szczegóły promocji opisane są
każdorazowo na stronie internetowej, Sklepie Internetowym lub w oddzielnej
informacji rozsyłanej w formie drukowanej lub elektronicznej.
1.16. Publikacja elektroniczna – są to treści cyfrowe
ograniczone w niniejszym Regulaminie do E-booków (1.5), E-czasopism (1.6), E-artykułu
(1.7), będące utworami w rozumieniu ustawy o prawach autorskich oraz zapisane w
formacie PDF i zabezpieczone przez SITK RP przed kopiowaniem przez osoby nieuprawnione.
1.17. Strona internetowa – strona wydawnictwasitkrp.com
1.18. Sklep Internetowy – serwis internetowy prowadzony przez
SITK RP pod adresem wydawnictwasitkrp.com umożlwiający sprzedaż Towarów,
zawieranie Umów Licencji oraz świadczenie przez SITK RP innych Usług.
1.19. Towar – rzeczy ruchome sprzedawane przez SITK RP, w tym
książki i czasopisma. W przypadku prenumeraty są to wszystkie czasopisma objęte
prenumeratą.
1.20. Treści cyfrowe należy rozumieć dane wytwarzane i
dostarczane w postaci cyfrowej, którymi mogą być przykładowo programy
komputerowe, różnego rodzaju aplikacje, pliki muzyczne i audiowizualne,
e-booki.
1.21.
Trwały Nośnik - oznacza materiał lub
narzędzie umożliwiające Klientowi lub SITK RP przechowywanie informacji kierowanych
osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości
przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą i które pozwalają na
odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci, w szczególności
poczta elektroniczna.
1.22. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru.
1.23. Umowa Licencyjna – umowa w rozumieniu ustawy o prawach
autorskim i prawach pokrewnych, na mocy której Klient uzyskuje prawo do
korzystania z e-czasopism, e-booków, e-fragmentów.
1.24. Usługa – wszelkie usługi świadczone przez SITK RP drogą
elektroniczną za pomocą Sklepu Internatowego, w tym w szczególności Konto, Formularz
Rejestracji, Formularz Zamówienia, Kody Rabatowe.
1.25. Usługa cyfrowa jest to usługa pozwalająca konsumentowi na
wytwarzanie, przetwarzanie i przechowywanie danych lub dostęp do nich w postaci
cyfrowej. To też może być usługa pozwalająca na wspólne korzystanie z danych w
postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta czy
też innych użytkowników tej usługi, jak również inne formy interakcji przy
pomocy takich danych. Do kategorii usług cyfrowych można zaliczyć przykładowo
udostępnianie treści video lub audio, hosting plików, szeroko rozumiane media
społecznościowe czy też chmury danych.
1.26. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą
Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży,
Umowy Licencyjnej.
1.27. Urządzenia mobilne - przenośne urządzenie elektroniczne
pozwalające na przetwarzanie, odbieranie oraz wysyłanie danych bez konieczności
utrzymywania przewodowego połączenia z siecią, smartfony oraz tablety
działające w oparciu o system operacyjny Android lub iOS oraz iPadOS.
§ 2.
Usługi elektroniczne
1.
SITK RP świadczy na rzecz
Klientów Sklepu Internetowego następujące Usługi elektroniczne:
1.1. Konto
1.2. Formularz
Zamówienia
2.
Wszystkie Usługi elektroniczne świadczone są
nieodpłatnie. W przypadku wątpliwości, przyjmuje się na korzyść Klienta, że
usługa świadczona jest nieodpłatnie.
3.
Warunkiem korzystania z Usług elektronicznych jest spełnienie
przez Klienta następujących wymagań technicznych:
3.1. komputer,
lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
3.2. dostęp
do poczty elektronicznej;
3.3. przeglądarka
internetowa:
-
w systemie macOS od Safari 13.x do wersji aktualnej
- w systemie Windows 10, Windows 11, Windows 7:
od wersji Chrome 97.x,, Firefox 98.x i 104-x, Microsoft Edge 18.x do wersji
aktualnej
3.4. zalecana
jest minimalna rozdzielczość ekranu: 1366x768;
3.5. dla
poprawnego świadczenia usług zalecane jest włączenie w przeglądarce
internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
3.6. minimalny
zakres wymagań w zakresie urządzeń mobilnych obejmuje
-
w systemie od Android 10.x od wersji Chrome Mobile 97.x i Firefox 98.x do
wersji aktualnej
-
w systemie iOS: od wersji przeglądarka Safari Mobile 13.1 do wersji aktualnej.
- dla urządzeń mobilnych wymagana jest przeglądarka umożliwiająca
otwieranie plików PDF lub też zewnętrzna aplikacja otwierająca pliki PDF w przypadku
braku możliwości otworzenia pliku przez przeglądarkę
4.
Klient może zgłosić SITK RP reklamację w związku z korzystaniem z usług
nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez SITK RP . Reklamacja może
być złożona w formie elektronicznej. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien
zawrzeć opis stwierdzonego problemu. SITK RP rozpatrzy reklamację nie później niż w
terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i udzieli Klientowi odpowiedzi.
5.
SITK RP jest
uprawniony do zablokowania dostępu do usług elektronicznych, w tym w
szczególności do Konta w przypadku podejmowania przez Klienta działań
zmierzających do wyrządzenia SITK RP szkody, w szczególności prowadzenia
działalności reklamowej innego przedsiębiorcy, działalności polegającej na
zamieszczaniu treści niewiązanych z działalnością SITK RP , działalności
polegającej na zamieszczaniu treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd,
jak również w przypadku działania na szkodę innych Klientów, naruszenia
przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu
do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest podyktowane względami
bezpieczeństwa, w szczególności przełamywaniem zabezpieczeń strony Sklepu
internetowego lub innymi działaniami o charakterze hakerskim. SITK RP zawiadamia Klienta o przyczynach zablokowania
dostępu do Konta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na podany przez
niego adres.
§ 3.
Konto klienta
1.
Utworzenie Konta przez Klienta jest nie jest warunkiem
koniecznym zawarcia Umowy Sprzedaży oraz świadczenia Usług, wymagane jest
natomiast dla zawarcia Umowy Licencyjnej.
2.
Utworzenie Konta następuje poprzez:
2.1. prawidłowe
wypełnienie Formularza Rejestracji, W Formularzu Rejestracji niezbędne jest
podanie przez Klienta następujących danych
2.1.1.
adres poczty
elektronicznej
2.1.2.
hasło.
2.2. kliknięciu
pola „Zarejestruj się".
3.
Usługa Konta świadczona jest przez czas nieoznaczony.
4.
Klient może w każdym czasie wystąpić do SITK RP o usunięcie Konta. Żądanie można wysłać pocztą
e-mail na adres wydawnictwa@sitkrp.com
§ 4.
Formularz zamówienia
1.
Korzystanie z usługa Formularza Zamówienia rozpoczyna
się z momentem wybrania Towaru lub Publikacji
Elektronicznej na stronie Sklepu Internetowego – przycisk ZAMAWIAM.
2.
Prawidłowe złożenie Zamówienia przez Klienta wymaga
wykonania łącznie poniższych kroków w Formularzu Zamówienia:
2.1. wypełnienia
wszystkich niezbędnych pól Formularza Zamówienia
2.2. zaznaczenie
pola „Płacę" - do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji
wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami
oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego).
2.3. W
Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych
dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania,
kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu
kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży lub Umowy Licencyjnej: Towary,
ilość Towarów, Usługi, ilość Usług, miejsce i sposób dostawy Towarów, sposób
płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także
podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
2.4. Usługa Formularz
Zamówienia świadczona jest jednorazowa i ulega zakończeniu z chwilą złożenia
Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania
składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta.
§ 5.
Warunki sprzedaży Towaru
1.
Zawarcie umowy Sprzedaży Towaru wymaga złożenia
Zamówienia na Formularzu Zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w § 4.
2.
Ostateczne potwierdzenie
przez Klienta złożenia Zamówienia następuje poprzez zaznaczenie pola „Płacę"
.
3.
Po złożeniu Zamówienia SITK RP niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie
poprzez przesłanie Klientowi stosownej
wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
elektronicznej Klienta.
4.
Umowę sprzedaży uważa się za zawartą w momencie
wysłania przez SITK RP e-maila, o którym mowa jest w ust. 3 powyżej.
5.
Umowa zawarta zostaje w języku polskim na warunkach
określonych niniejszym Regulaminem.
6.
Warunkiem wydani Towaru jest uiszczenie przez Klienta
całości Ceny.
7.
Dostarczenie Towaru następuje w terminie do 30 dni
licząc od dnia potwierdzenia Zamówienia, chyba że przy opisie Towaru podano
inny termin dostarczenia.
8.
W przypadku dostarczenia Towarów połączonych do jednej
dostawy, ale o innych terminach dostarczenia, Towary dostarczone zostaną w
terminie przewidzianym dla Towaru o najdłuższym terminie dostarczenia.
9.
W przypadku dostarczenia Towarów połączonych do jednej
dostawy, ale o różnych kosztach dostawy, Towary dostarczone zostaną po
najwyższym koszcie dostawy, chyba, że umówiony zostanie innych koszt dostawy.
10. Towar
dostarczany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej lub w inny sposób wybrany
przez Klienta w Zamówieniu.
11. Towar
może zostać odebrany w siedzibie SITK RP pod adresem Czackiego 3/5, Warszawa, bez
dodatkowych kosztów obciążających Klienta.
12. Utrwalenie,
zabezpieczenie, udostępnianie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych
postanowień Umowy Sprzedaży następuje na Trwałym Nośniku pocztą elektroniczną
lub poprzez załączenie wersji drukowanej do wysłanego Towaru.
13. Aktualne
koszty dostawy Towaru określone są w Sklepie Internetowej w dziale „Koszty
dostawy”.
14. Towar
dostarczany jest wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, w przypadku
możliwości dostarczenia Towaru do innych Krajów, stosowna informacja udzielona
zostanie przez SITK RP na stronie Sklepu Internetowego. Koszty dostawy poza granice
Rzeczpospolitej Polskiej skalkulowane zostaną indywidualnie w oparciu o koszty
transportu oraz opłaty celne i należne podatki.
15. SITK
RP zastrzega sobie możliwość odstąpienia od Umowy Sprzedaży i tym samym
anulowania Zamówienia w przypadku braku zapłaty całości Ceny w terminie 7 dni
licząc od dani wysłania potwierdzenia, o którym mowa w ust. 3 powyżej. W takim
wypadku Umowę uważa się za niezawartą. W przypadku, gdy Klient dokona
częściowej zapłaty za Towar, SITK RP dokona zwroty wpłaty w terminie 7 dni na
rachunek bankowy, z którego Klient dokonał zapłaty.
§ 6.
Warunki zawarcia Umowy Licencyjnej
1.
Zawarcie Umowy Licencyjnej wymaga złożenia Zamówienia
na Formularzu Zamówienia zgodnie z procedurą opisaną w § 4. Dodatkowym
warunkiem jest posiadanie Konta Klienta.
2.
Ostateczne
potwierdzenie przez Klienta złożenia Zamówienia następuje poprzez zaznaczenie
pola „Płacę" .
3.
Po złożeniu Zamówienia SITK RP niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie
poprzez przesłanie Klientowi stosownej
wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
elektronicznej Klienta.
4.
Umowę Licencyjna uważa się za zawartą w momencie
wysłania przez SITK RP e-maila, o którym mowa jest w ust. 3 powyżej.
5.
W celu uzyskania dostępu do Publikacji elektronicznej
Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty całości Ceny.
6.
SITK RP przystępuje do dostarczenia dostępu do
Publikacji elektronicznej (Treści cyfrowej) niezwłocznie, jednakże nie później
niż w ciągu 24 godzin, po zaksięgowaniu zapłaty Ceny informując o tym Klienta przesyłając
informację na adres poczty elektronicznej.
7.
Publikacje elektronicznie zawierać będą zabezpieczenie
poprzez umieszczenie w pliku QR kodu z numerem zamówienia. Nr zamówienia
zawarty w QR kodzie jest każdorazowo szyfrowany przez SITK RP. Składając
zamówienie Klient akceptuje sposób zabezpieczenia Publikacji elektronicznej
oraz ewentualne ograniczenia z korzystania z Publikacji elektronicznej wynikające
z poczynionych zabezpieczeń.
8.
Dostęp do Publikacji elektronicznej możliwy jest
wyłącznie z poziomu Konta Klienta i poprzez pobranie Publikacji Elektronicznej
na urządzenie Klienta.
9.
Klient uprawniony jest do wielokrotnego pobrania
Publikacji elektronicznej ze swojego Konta.
10. Jakiekolwiek
naruszenie Umowy Licencyjnej przez Klienta upoważnia SITK RP do natychmiastowego
wypowiedzenia Umowy Licencyjnej. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy Licencyjnej
przesyłane jest w takim wypadku na adres e-mail wskazany przez Klienta.
11. Jeżeli
SITK RP nie dostarczy Publikacji elektronicznej, Konsument wzywa go do ich
dostarczenia. Jeżeli SITK RP nie
dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dodatkowym terminie wynoszącym 72
godziny konsument może odstąpić od umowy.
12. Konsument
może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia Publikacji elektronicznej,
jeżeli:
12.1.
z oświadczenia SITK RP lub okoliczności wyraźnie
wynika, że nie dostarczy Publikacji elektronicznej lub
12.2.
konsument i SITK RP uzgodnili lub z okoliczności
zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Publikacji
elektronicznej miał istotne znaczenie dla konsumenta, a SITK RP nie dostarczył
ich w tym terminie.
13. Ciężar
dowodu dostarczenia Publikacji elektronicznej spoczywa na SITK RP.
14. W
razie odstąpienia przez konsumenta od umowy przepis § 17 ust 17-23 stosuje się
odpowiednio.
15. Przepisów
ust. 11-15 nie stosuje się, jeżeli umowa przewiduje udostępnienie Publikacji
elektronicznej za pośrednictwem materialnego nośnika.
16. Publikacje
elektroniczne dostarczane będą w najnowszej wersji.
§ 7.
Licencja
1.
SITK RP przysługują do Publikacji elektronicznej
autorskie prawa majątkowe lub też licencja na korzystanie z Publikacji
elektronicznych. W zależności od charakteru posiadanych uprawnień, SITK RP
udziela licencji lub sublicencji Klientowi na korzystanie z Publikacji
elektronicznej, dalej łącznie w treści Regulaminu zwane Licencją.
2.
Zakresy licencji na korzystanie z Publikacji
elektronicznych mogą różnić się od siebie.
3.
Licencja zostaje udzielona w momencie udostępnienia
Publikacji elektronicznej przez SITK RP. Zakres Licencji określony jest
Regulaminem oraz postanowieniami zawartymi przy danej Publikacji elektronicznej
na stronie Sklepu Internetowego obejmującymi w szczególności takie
postanowienia jak:
3.1. Możliwość
kopiowania całej Publikacji elektronicznej lub też jej części lub też
określenie ilości znaków, które mogą być jednorazowo skopiowane. W przypadku
braku informacji przy opisie Publikacji elektronicznej przyjąć należy, że wyłączono
możliwość jakiegokolwiek kopiowania Publikacji elektronicznej.
3.2. termin
obowiązywania licencji, przy czym domyślnie licencja udzielana jest na czas
nieokreślony.
4. O
ile strony nie umówiły się inaczej:
4.1. licencja udzielana jest na korzystanie z
Publikacji elektronicznej wyłącznie Klientowi,
4.2. Licencja
ma charakter niewyłączny i niezbywalny.
4.3. Licencja
nie jest ograniczona terytorialnie oraz czasowo.
4.4. Licencja
jest odpłatna.
5. Licencja
udzielana jest na następujących polach eksploatacji:
5.1. utrwalanie
w pamięci komputera lub innego urządzenia elektronicznego,
5.2. zwielokrotniania
w całości, techniką cyfrową, w zakresie w którym dla wyświetlania , odtwarzania
lub przechowywania niezbędne jest zwielokrotnienie Publikacji elektronicznej,
5.3. trwałego
lub czasowego wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania dokonywanego
techniką wskazaną w 5.2.
6. Klientowi
przysługują wyłącznie te uprawnienia, które wyraźnie wynikają z udzielonej
licencji opisanej w niniejszym Regulaminie łącznie z postanowieniami zawartymi
przy opisie Publikacji elektronicznej na stronie Sklepu Internetowego i nie
mogą być one rozszerzane bez pisemnej zgody SITK RP, w szczególności Klient nie
jest uprawniony do udostępnia Publikacji elektronicznej osobom trzecim w
jakikolwiek sposób lub też udzielania dalszej licencji.
§ 8.
Zabezpieczenie Publikacji elektronicznej
1.
Każda publikacja zabezpieczona jest QR kodem, który
podaje informację o indywidualnym numerze zamówienia.
2.
Informacje zawarte w QR kodzie szyfrowane są 128
bitowym algorytmem szyfrowania AES. Hasło szyfrowanie nie jest przekazywane
Klientowi. Klient nie może żądać przekazania tego hasła.
3.
Pod adresem wydawnictwasitkrp.com umieszczona została
informacja techniczna o zabezpieczeniach.
4.
Wprowadzone zabezpieczenia powodują następujące ograniczenia
w korzystaniu z Publikacji elektronicznej:
4.1. trwała
widoczność QR kodu w trakcie wyświetlania na ekranie urządzenia bez możliwość
usunięcia.
4.2. trwała
widoczność QR kodu po wydrukowaniu.
5.
SITK RP zastrzega sobie prawo aktualizacji zabezpieczeń
Publikacji elektronicznej oraz aktualizację formatu pliku oraz algorytmu
szyfrowania na nowocześniejszy lub silniejszy. Klient zostanie poinformowany o
dokonanych aktualizacjach i konieczności dokonania aktualizacji przez Klienta,
a także wymaganiach sprzętowych dotyczących aktualizacji.
§ 9.
Wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z
Publikacji elektronicznych
1.
Minimalne wymagania techniczne umożliwiające
korzystanie z Publikacji elektronicznych:
1.1. komputer, lub inne urządzenie multimedialne z
dostępem do Internetu;
1.2. przeglądarka
internetowa:
-
w systemie macOS od Safari 13.x do wersji aktualnej
-
w systemie Windows 10, Windows 11, Windows 7: od wersji Chrome 97.x, Firefox
98.x i 104-x, Microsoft Edge 18.x do wersji aktualnej
1.3. zalecana
jest minimalna rozdzielczość ekranu: 1366x768;
2.
Minimalne wymagania techniczne korzystania z Publikacji
elektronicznych na urządzeniach mobilnych:
2.1. w
systemie od Android 10.x od wersji Chrome Mobile 97.x i Firefox 98.x do wersji
aktualnej
2.2. -
w systemie iOS: od wersji przeglądarka Safari Mobile 13.1 do wersji aktualnej.
2.3. -
dla urządzeń mobilnych wymagana jest przeglądarka umożliwiająca otwieranie
plików PDF lub też zewnętrzna aplikacja otwierająca pliki PDF w przypadku braku
możliwości otworzenia pliku przez przeglądarkę
3.
SITK RP zastrzega sobie prawo aktualizacji wymagań
technicznych umożliwiających korzystanie z Publikacji elektronicznej oraz
aktualizację formatu pliku. Klient zostanie poinformowany o dokonanych
aktualizacjach i konieczności dokonania aktualizacji przez Klienta, a także
wymaganiach sprzętowych dotyczących aktualizacji.
§ 10.
Ceny oraz promocje
1.
Cena uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego
podana jest w złotych polskich i zawiera podatki (ceny brutto).
2.
Występujące na stronie Sklepu Internetowego ceny dzielą
się na:
2.1. cenę
regularną,
2.2. cenę
promocyjną (cena po obniżce).
3.
Podane ceny nie zawierają informacji o kosztach dostawy
i innego rodzaju kosztach, które Klient będzie zobowiązany zapłacić.
4.
Całkowita wartość Zamówienia podana jest w formularzu
zamówienia po wyborze formy dostawy oraz formy płatności.
5.
Klient otrzymuje informację o łącznych kosztach
Zamówienia obejmujących Cenę oraz koszty dostawy i innych kosztach wraz z
e-mailem zawierającym potwierdzenie Zamówienia.
6.
W przypadku prowadzenia kampanii promocyjnych SITK RP
zastrzega sobie prawo wprowadzenia ograniczeń co do ilości Towarów i Usług
objętych promocją.
7.
SITK RP zastrzega sobie prawo do bieżącej zmiany Cen
oraz do przeprowadzenia lub też odwoływania kampanii promocyjnych. Zmiana Cen
lub też odwołanie kampanii promocyjnej nie ma wpływu na już złożone Zamówienia.
8.
O ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej,
kampanie promocyjne nie podlegają łączeniu.
9.
Klient może otrzymać fakturę VAT, po dokonaniu zakupu w
Sklepie Internetowym. Warunkiem otrzymania faktury VAT jest zaznaczenie odpowiedniego
pola przy dokonywaniu wyboru sposobu płatności oraz podanie odpowiednich
danych. Klient może wystąpić też o
wystawienie faktury VAT kierując żądanie do SITK RP drogą mailową na adres
e-mail wydawnictwa@sitkrp.com w terminie 14 dni, licząc od końca miesiąca, w
którym SITK RP dostarczył Towar lub udostępnił Publikację elektroniczną, bądź
otrzymał całość lub część zapłaty.
§ 11.
Płatności za Towary
1.
Płatność za Towary może zostać dokonana przez Klienta w
następujący sposób:
1.1. Płatność
gotówką przy odbiorze osobistym.
1.2. Płatność
przelewem na rachunek bankowy SITK RP.
1.3. Możliwe
aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w
zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie
internetowej http://www.przelewy24.pl.
1.4. Rozliczenia
transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są
zgodnie z wyborem Klienta.
2.
Termin płatności:
2.1. W
przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych
albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w
terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, pod warunkiem
odstąpienia przez SITK RP od umowy.
2.2. W
przypadku wyboru przez Klienta płatności przy odbiorze osobistym lub za
poleceniem pobrania, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy
odbiorze Towaru.
§ 12.
Płatności za Publikacje elektroniczne
1.
Płatność w związku z udzieleniem licencji na Publikacje
elektroniczne może zostać dokonana przez Klienta w następujący sposób:
1.1. Płatność
przelewem na rachunek bankowy SITK RP.
1.2. Możliwe
aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w
zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie
internetowej http://www.przelewy24.pl.
1.3. Rozliczenia
transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są
zgodnie z wyborem Klienta.
2.
Termin płatności:
2.1. W
przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych
albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w
terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Licencji, pod warunkiem
odstąpienia przez SITK RP od umowy.
§ 13.
Prawo odstąpienia od umowy – postanowienia
dotyczące Konsumentów
1.
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w
terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez
ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 11.
W
terminie 14 dni, Konsument może również odstąpić od umowy o dostarczanie treści
cyfrowej oraz usług cyfrowych, a w szczególności od Umowy Licencyjnej, chyba że
Konsument zażądał natychmiastowego dostępu do Publikacji elektronicznej.
2.
Do zachowania 14 dniowego terminu odstąpienia od umowy
przez Konsumenta wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
2.1. pisemnie
na adres: SITK Zarząd Krajowy, ul. Czackiego 3/5, 00-443 Warszawa
2.2. w
formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wydawnictwa@sitkrp.com
3.
Wzór oświadczenia o odstąpieniu do umowy stanowi
Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu
4.
Zwrot Towaru ramach odstąpienia od umowy należy
dokonać na następujący adres SITK RP Zarząd Krajowy, ul. Czackiego 3/5, 00-443
Warszawa
5.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się :
5.1. od
dnia objęcia Towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego
osobę trzecią inną niż przewoźnik,
5.2. gdy umowy obejmuje wiele Towarów, które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie
ostatniego Towaru, partii lub części
5.3. gdy
umowa polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie
pierwszego z Towarów;
5.4. dla
pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
6.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość
umowę uważa się za niezawartą.
7.
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru, SITK RP ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o
odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy
zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). SITK RP dokonuje zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument,
chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się
dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku, jeżeli SITK RP nie zaproponował, że sam odbierze Towar od
konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta
do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu
jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru, Konsument
ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od
dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Towar SITK RP lub przekazać go osobie
upoważnionej przez SITK RP do odbioru, chyba że SITK RP zaproponował, że sam
odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego
upływem.
9.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie
wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
10. W
przypadku, jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Towaru inny niż najtańszy
zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, SITK RP nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
11. Konsument
ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, w tym m.in. koszty zapakowania Towaru
do przesyłki zwrotnej.
12. W
przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej - SITK RP od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub
wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi
cyfrowej – dostarczonych przez SITK RP, z wyjątkiem treści, które:
12.1.
są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub
usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
12.2.
dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie
korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez SITK RP;
12.3.
zostały połączone przez SITK RP z innymi danymi i nie
mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie
niewspółmiernych wysiłków;
12.4.
zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi
konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać. Z wyjątkiem przypadków, o
których mowa wyżej w ust 12.1 – 12.3 SITK RP na żądanie konsumenta udostępnia
mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez
konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej
dostarczonych przez SITK RP. W przypadku odstąpienia od umowy SITK RP może uniemożliwić konsumentowi dalsze
korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez
uniemożliwienie konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej
lub zablokowanie konta użytkownika, co nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta,
o których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe
od SITK RP nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony SITK RP, w rozsądnym terminie
i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
13. W
przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
14. Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do umów:
14.1.
o świadczenie usług, za które konsument jest
zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli SITK RP wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
po spełnieniu świadczenia przez SITK RP utraci prawo odstąpienia od umowy , i przyjął
to do wiadomości;
14.2.
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem umowy o prenumeracie;
14.3.
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na
rynku finansowym, nad którymi SITK RP nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
14.4.
w której przedmiotem świadczenia jest Towar
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
14.5.
w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany
w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić
ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
14.6.
o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na
nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny,
jeżeli SITK RP rozpoczął świadczenie za
wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez SITK RP utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął
to do wiadomości, a SITK RP przekazał
konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21
ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta;
15. W
przypadku jeżeli na wyraźne żądanie konsumenta korzystanie z Publikacji
elektronicznej ma się rozpocząć przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, SITK
RP wymaga od Konsumenta wyraźnego złożenia tego oświadczenia. Przy czym za
moment rozpoczęcia korzystania z Publikacji elektronicznej uznaje się moment udostępniania
Publikacji elektronicznej za pośrednictwem Konta.
§ 14.
Zgodność Towaru z umową oraz Reklamacje –
postanowienia dotyczące Konsumentów
1.
SITK RP ponosi
odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności Towaru z umową sprzedaży
istniejący w chwili jego doręczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od momentu
wydania.
2.
Towar jest zgodny z umową sprzedaży, jeżeli zgodne z
umową pozostają w szczególności:
2.1. opis,
rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność Towaru,
2.2. przydatność
do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym
Konsument poinformował SITK RP najpóźniej w chwili zawarcia umowy sprzedaży i
który SITK RP zaakceptował.
3.
Dodatkowo, aby Towar mógł zostać uznany za zgody z
umową sprzedaży, musi:
3.1. nadawać
się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z
uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych i dobrych
praktyk,
3.2. występować
w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są
typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać,
biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez SITK
RP, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w
szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że SITK RP wykaże, że:
-
nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o
tym wiedzieć,
-
przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem
warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w
porównywalny sposób,
-
publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy
sprzedaży,
3.3. być
dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia
Konsument może rozsądnie oczekiwać,
3.4. być
w takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które SITK RP udostępnił
Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub
takiego wzoru.
4.
SITK RP nie
ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową sprzedaży w zakresie,
o którym mowa w ust 3 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia
umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od
wymogów zgodności z umową, o których mowa w ust. 3 powyżej, oraz wyraźnie i
odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
5.
Jeżeli Towar jest niezgodny z umową sprzedaży,
Konsument może żądać jego naprawy albo wymiany.
6.
SITK RP może
dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub SITK RP może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda
wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową sprzedaży w sposób
wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez SITK
RP nadmiernych kosztów. Jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą
zarówno naprawy, jak i wymiany, SITK RP
może odmówić doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z umową. W takim
przypadku Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o
odstąpieniu od umowy sprzedaży. Przy ocenie nadmierności kosztów dla SITK RP uwzględnia
się wszelkie okoliczności, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z
umową sprzedaży, wartość Towaru zgodnego z umową sprzedaży oraz nadmierne
niedogodności powstałe po stronie Konsumenta w rezultacie zmiany sposobu
doprowadzenia Towaru do zgodności z umową sprzedaży.
7.
SITK RP dokonuje
naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili, w której SITK RP został poinformowany o braku zgodności Towaru
z umową sprzedaży i otrzymania Towaru od Konsumenta.
8.
Koszty naprawy lub wymiany Towaru ponosi SITK RP .
Konsument jest zobowiązany do udostępnienia SITK RP Towaru podlegającego
naprawie lub wymianie w celu jego odebrania, które odbywa się na koszt SITK RP.
9.
Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
albo o odstąpieniu od umowy sprzedaży, jeżeli Towar jest niezgodny z umową, a:
9.1. SITK
RP odmówił doprowadzenia Towaru do
zgodności z umową sprzedaży,
9.2. SITK
RP nie doprowadził Towaru do zgodności z
umową sprzedaży,
9.3. brak
zgodności Towaru z umową występuje nadal, pomimo podjęcia przez SITK RP próby
doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową sprzedaży,
9.4. brak
zgodności Towaru jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie
ceny albo odstąpienie od umowy sprzedaży,
9.5. z
oświadczenia SITK RP lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on
Towaru do stanu zgodnego z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności po stronie Konsumenta.
10. Obniżona
cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy sprzedaży,
w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową sprzedaży pozostaje do wartości
Towaru zgodnego z umową sprzedaży. Zwrot należności powstałej w rezultacie
skorzystania z prawa obniżenia ceny następuje nie później niż w terminie 14 dni
od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
11. SITK
RP może nie przyjąć oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od umowy sprzedaży, jeżeli wykaże, że brak zgodności
Towaru z umową jest nieistotny.
12. W
razie odstąpienia od umowy sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Towar SITK
RP na jego koszt. SITK RP zwraca cenę
nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu
odesłania.
13. Oświadczenie
o niezgodności Tworu z umową (Reklamacja) może zostać złożona przez Konsumenta:
13.1.
pisemnie na adres: SITK RP Zarząd Krajowy, ul.
Czackiego 3/5, 00-443 Warszawa
13.2.
w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: wydawnictwa@sitkrp.com
14. Zaleca
się podanie w opisie reklamacji:
14.1.
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub
braku zgodności z umową;
14.2.
żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z Umową lub
oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy lub innego roszczenia;
oraz
14.3.
danych kontaktowych składającego reklamację - ułatwi to
i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez SITK RP.
Wymogi podane powyżej są jedynie niewiążącym
zaleceniem i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem
zalecanego opisu reklamacji.
15. SITK
RP ustosunkuje się do reklamacji
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
złożenia na Trwałym nośniku .
16. Konsument,
który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności Towaru z umową, jest
obowiązany dostarczyć Towar na adres:
SITK RP Zarząd Krajowy, ul. Czackiego 3/5, 00-443 Warszawa
Koszt dostarczenia Towaru ponosi SITK RP .
§ 15.
Zgodność Treści cyfrowej oraz usługi cyfrowej z
umową – postanowienia dotyczące Konsumentów
1.
SITK RP ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z
umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w
częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch
lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
2.
Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową,
jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
2.1. opis,
rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność,
interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
2.2. przydatność
do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym konsument
powiadomił SITK RP najpóźniej w chwili
zawarcia umowy i który SITK RP zaakceptował.
3.
Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły
zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
3.1. nadawać
się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm
technicznych lub dobrych praktyk;
3.2. występować
w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność,
ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod
uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia
złożone przez SITK RP , jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego
imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że SITK RP wykaże, że:
-
nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o
nim wiedzieć,
-
przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem
warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w
porównywalny sposób,
-
publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
3.3. być
dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może
rozsądnie oczekiwać;
3.4. być
zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione konsumentowi
przez SITK RP przed zawarciem umowy.
4.
SITK RP nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, o której jest mowa w
§ 8 ust. 5 oraz § 9 ust. 4.
5.
SITK RP ponosi odpowiedzialność, jeżeli brak możliwości
integracji treści cyfrowej lub usługi cyfrowej wynika z błędów instalacji
spowodowanych z winy SITK RP, a w szczególności błędnej instrukcji lub błędnie
świadczonej pomocy.
6.
W przypadku gdy umowa przewiduje dostarczanie treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej w sposób ciągły, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa
muszą pozostawać zgodne z umową przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania.
7.
SITK RP ponosi
odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym
zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie
się ujawnił.
8.
SITK RP nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jeżeli:
8.1. środowisko
cyfrowe konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których SITK
RP poinformował go w sposób jasny i
zrozumiały przed zawarciem umowy;
8.2. konsument,
poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku
współpracy z SITK RP, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej
uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak
zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie
wynika z cech środowiska cyfrowego konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
9.
SITK RP nie
ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 3 lub w zakresie aktualizacji, jeżeli
konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany,
że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od wymogów
zgodności z umową określonych w ust. 3 lub w zakresie aktualizacji, oraz
wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej.
10. Jeżeli
treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może żądać
doprowadzenia do ich zgodności z umową.
11. SITK
RP może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności
z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla SITK RP.
12. Przy
ocenie nadmierności kosztów dla SITK RP uwzględnia się wszelkie okoliczności
sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z
umową.
13. SITK
RP doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym
czasie od chwili, w której SITK RP został poinformowany przez konsumenta o
braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta,
uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty
doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi SITK
RP.
14. Jeżeli
treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
14.1.
doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do ust.
11 i 12;
14.2.
SITK RP nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z ust. 13;
14.3.
brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z
umową występuje nadal, mimo że SITK RP próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę
cyfrową do zgodności z umową;
14.4.
brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z
umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od
umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w ust. 10-13;
14.5.
z oświadczenia SITK RP lub okoliczności wyraźnie
wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z
umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
15. Obniżona
cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej
wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do
wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa
stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w
sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść
cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową.
16. Konsument
nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są
dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest istotny.
17. Po
odstąpieniu od umowy SITK RP nie może
wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez
konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
dostarczonych przez SITK RP, z wyjątkiem treści, które:
17.1.
są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub
usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
17.2.
dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie
korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot
umowy;
17.3.
zostały połączone przez SITK RP z innymi danymi i nie
mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
17.4.
zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi
konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
18. SITK
RP udostępnia konsumentowi na jego
żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym
formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone
przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej,
inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w ust. 17.1-17.3.
19. SITK
RP może żądać zwrotu nośnika
materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument zwraca
nośnik niezwłocznie i na koszt SITK RP.
20. SITK
RP nie jest uprawniony do żądania
zapłaty za czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa były niezgodne z
umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy konsument z nich faktycznie
korzystał.
21. SITK
RP jest zobowiązany do zwrotu ceny
jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową
oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia
odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
22. SITK
RP ma obowiązek dokonać zwrotu
konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy
lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
23. SITK
RP dokonuje zwrotu ceny przy użyciu
takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z
żadnymi kosztami.
24. Oświadczenie
o niezgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową (Reklamacja) może
zostać złożona przez Konsumenta:
24.1.
pisemnie na adres: SITK RP Zarząd Krajowy, ul.
Czackiego 3/5, 00-446 Warszawa
24.2.
w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: wydawnictwa@sitkrp.com
25. Zaleca
się podanie w opisie reklamacji:
25.1.
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub
braku zgodności z umową;
25.2.
żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z Umową lub
oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy lub innego roszczenia;
oraz
25.3.
danych kontaktowych składającego reklamację - ułatwi to
i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez SITK RP.
Wymogi podane powyżej są jedynie niewiążącym
zaleceniem i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem
zalecanego opisu reklamacji.
26. SITK
RP ustosunkuje się do reklamacji
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
złożenia na Trwałym nośniku .
§ 16.
Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
1.
Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim
zawarte dotyczą wyłącznie Klientów nie będących konsumentami. Dalej w treści niniejszego
rozdziału, Klienci nazywani będą Przedsiębiorcą lub Przedsiębiorcami niezależnie
od formy organizacyjnej oraz faktu prowadzenia działalności gospodarczej.
2.
Zawarte w niniejszym dziale zapisy w niczym nie
ograniczają uprawnień osoby fizycznej zawierającej umowę na odległość
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy
wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej,
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, której prawo przyznaje uprawnienie do: odstąpienia
od umowy na zasadach przyznanych Konsumentom, do stosowania przepisów o
klauzulach niedozwolonych stosowanych we wzorcach umów oraz dotyczące
odpowiedzialności z tytułu braku zgodności towaru z umową.
3.
SITK RP przysługuje prawo odstąpienia od Umowy
zawartej z Przedsiębiorcą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
zawarcia. Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania
przyczyny i nie rodzi po stronie Przedsiębiorcy żadnych roszczeń w stosunku do SITK
RP .
4.
W wypadku Przedsiębiorców, SITK RP ma prawo ograniczyć dostępne sposoby
płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to
niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy.
5.
Z chwilą wydania Towaru przewoźnikowi przechodzą na Przedsiębiorcę
korzyści i ciężary związane z Towarem
oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. SITK RP w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności
za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu
aż do wydania go Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
6.
W razie przesłania Towaru do Przedsiębiorcy za
pośrednictwem przewoźnika Przedsiębiorca obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w
sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie
przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać
wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
7.
W wypadku Przedsiębiorców, SITK RP może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez
przesłanie Przedsiębiorcy stosownego oświadczenia.
8.
Odpowiedzialność SITK RP w stosunku do Przedsiębiorcy, bez względu na
jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego
roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości
zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy, nie więcej jednak niż do
kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu
poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Przedsiębiorcę
w stosunku do SITK RP , w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy lub
niezwiązanych z Umową. SITK RP ponosi odpowiedzialność w stosunku do
Przedsiębiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i
nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do
Przedsiębiorcy.
9.
SITK RP zapewnia
dostawę Towaru pozbawionego wad. SITK RP
jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma wadę
(rękojmia).
10. SITK
RP odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli
wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru.
Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z
upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.
11. Jeżeli
Towar ma wadę, Przedsiębiorca jest uprawniony:
11.1.
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu
od umowy sprzedaży, chyba że SITK RP niezwłocznie
i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na
wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli
Towar był już wymieniany lub naprawiany przez SITK RP albo SITK RP
nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub
usunięcia wad. Przedsiębiorca może zamiast zaproponowanego przez SITK RP usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny
od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie
rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem
zaproponowanym przez SITK RP . Przy
ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad,
rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Przedsiębiorcę inny sposób zaspokojenia.
11.2.
żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo
usunięcia wady. SITK RP jest obowiązany
wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez
nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy. SITK RP może odmówić zadośćuczynienia żądaniu
Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenia do zgodności z umową sprzedaży Towaru
wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub w
porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową
sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. SITK RP może odmówić wymiany rzecz na wolną od wad
lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi
przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
12. Wszelkie
reklamacje związane z Towarem Przedsiębiorca może złożyć SITK RP :
12.1.
pisemnie na adres: SITK RP Zarząd Krajowy, ul.
Czackiego 3/5, 00-443 Warszawa
12.2.
w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: wydawnictwa@sitkrp.com
13. Zaleca
się podanie w opisie reklamacji:
13.1.
informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub
braku zgodności z umową;
13.2.
żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z Umową lub
oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy lub innego roszczenia;
oraz
13.3.
danych kontaktowych składającego reklamację - ułatwi to
i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez SITK RP.
14. Postanowienie
ustępu od 9 do 13 stosuje się również do Usług elektronicznych i Treści
Elektronicznych a w szczególności do Publikacji elektronicznych.
15. Przedsiębiorca
nie ma prawa odstąpienia od umowy za wyjątkiem, gdy prawo odstąpienia od umowy
przewidują przepisy Kodeksu cywilnego.
16. Wszelkie
spory powstałe pomiędzy SITK RP, a Przedsiębiorcą zostają poddane sądowi
właściwemu ze względu na siedzibę SITK RP.
§ 17.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur - Konsumenci
1.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości
skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są:
1.1. na
stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem:
https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
1.2. telefonicznie,
pod nr telefonu: 22 55 60 332 lub 22 55 60 333,
1.3. email:
kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: PL Powstańców Warszawy 1,00-030
Warszawa.), który udziela informacji dotyczących polubownych postępowań.
2.
Konsument może wystąpić o pozasądowe rozwiązanie sporu
do następujących instytucji:
2.1. wniosek
o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej
informacji na stronie: http://spsk.wiih.org.pl);
2.2. wniosek
w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na
miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez SITK RP);
2.3. wniosek
do odpowiedniej instytucji zarejestrowanej przez Prezesa UOKiK, będącej
podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego
rozwiązywania sporów konsumenckich. Rejestr tych podmiotów znajduje się pod
następującym adresem https://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html
3.
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna
jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami
i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
§ 18.
Postanowienia końcowe
1.
Kwestie ochrony danych osobowych regulowane są w
Polityce Prywatności, która dostępna jest pod adresem wydawnictwasitkrp.cm
2.
SITK RP zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w
przypadku, gdy zmiana ta uzasadniona jest ważnymi przyczynami, w szczególności
o charakterze technicznym, prawnym oraz zmianą zasad sprzedaży Towarów i
świadczenia Usług.
3.
W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego
Regulaminu umów o charakterze ciągłym takich jak np. świadczenie Usługi
Elektronicznej – Konto, zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli Klient został
prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu
skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Konsument
ma prawo odstąpienia od umowy.
Załącznik nr 1 – wzór formularza odstąpienia od
umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w
przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
Wydawnictwa SITK RP Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
z siedzibą w Warszawie, ul. Świętokrzyska 14 A, lok. 150;
e-mail: …………………………………….
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o
moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy
dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu
następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest
przesyłany w wersji papierowej)
- Data
(*) Niepotrzebne skreślić.